Ga direct naar de inhoud

Community-based "Guide" forum onderwerpen

💡 Feedback & Suggesties29 keer bekeken
CorpusCryptoStartbericht ·

Oef, het bedenken van een titel is soms al een uitdaging...

Wat ik bedoel is dit: Bij Tweakers.net heb je in het forum meerdere onderwerpen als "Het grote blablabla topic". Diegene die het onderwerp aanmaakt is verantwoordelijk voor het eerste bericht. Dit eerste bericht wordt consequent bijgewerkt en kan uitleg, opsommingen, links, van alles bevatten over het genoemde onderwerp. Onder dit eerste bericht volgt vaak een dicussie, vragen, aanvullingen en correcties, waarmee de eigenaar van het eerste bericht (en dus eigenaar van het onderwerp) zijn eerste bericht bijwerkt met nieuwe informatie en inzichten.

Even als voorbeeld: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2079410 (Ik heb niks met Volvo, dit is echt willekeurig gekozen)
Je kan zien dat het eerste bericht ENORM is, met heel veel informatie over deze specifieke auto.

Mijn verzoek is daarom dat er bij het aanmaken van een onderwerk in deze forum er een "Guide" knop bijkomt, wat er voor zorgt dat er een zichtbaar icoontje bij het onderwerp komt en dat het eerste bericht bewerkbaar blijft door diegene die het onderwerp is gestart. Eventueel met een pop-up venster als je op deze knop klikt met aanvullende uitleg en verantwoordelijkheden. Waarschijnlijk wil je dit initieel ook door een Moderator laten toetsen om wildgroei van "fouten" Guides te voorkomen.

Mijn doel hierbij is dat er community-based Guides ontstaan over relevante zaken. Bijvoorbeeld iemand die alles over Vivi's nieuwe SiFi strategie wilt verzamelen of iemand met veel ervaring met Kraken die alle uitleg/vragen/tips in 1 onderwerp deelt.

Eventueel met een "virtuele sectie" wat een lijst van alle actieve Guides uit alle Secties laat zien.

gathering.tweakers.netDPG Media Privacy Gate
1Log in

Reacties(5 reacties)

1. SpookyTimModeratorReactie ·

CorpusCrypto schreef:

Oef, het bedenken van een titel is soms al een uitdaging... Wat ik bedoel is dit: Bij Tweakers.net heb je in het forum meerdere onderwerpen …

Ja kan handig zijn meerdere bewerkers te hebben, en eventueel wijzigingen voorstellen kan indienen.

1Log in
  2. CorpusCryptoReactie ·

Op Tweakers.net geef je gewoon een reactie. De eigenaar van het topic leest het en doet de updates als hij het er mee eens is.

Wil je dit echt samen doen, dan moet je meerdere eigenaren op hetzelfde bericht hebben. Ik kan voorstellen dat dit foutgevoelig kan zijn en bij onenigheid voor dikke ellende kan zorgen. Ik zou het persoonlijk op 1 eigenaar en daardoor op 1 verantwoordelijke houden.

Een admin kan vast het eigenaarschap overdragen aan iemand anders als dat nodig zal blijken.

3. SpookyTimModeratorReactie ·

Dan kan je beter wel de role “bewerkers” kunnen hebben ;)

4. RoelfAdminReactie ·

Interessant idee. Maar... we kunnen dit nu niet implementeren. De reden is dat we zo snel mogelijk uit de beta-fase willen om de CC Community voor iedereen beschikbaar te hebben. Dat betekent dat we voor nu alleen nog maar dingen doen die al op de lijst staan. Dat zijn er ook nog een aantal die de CC Community gemakkelijker / toegankelijker maken, plus nog wat bugs.

We houden deze thread in de gaten; als we eenmaal uit beta zijn, en als straks meer mensen hier hun (positieve) mening over geven, pakken we het op.

1Log in
  5. CorpusCryptoReactie ·

Prima hoor :) Ik spui alleen ideeen :)

1Log in