๐ Trade van de Dag - BZ/USDT
๐ BZ/USDT โ Long
Strategie: STORSI
Resultaat: 0,29% PF
Duur: 1:40
โ๏ธ Setup:
Vanaf vannochtend zit BTC in een opwaartse trend op de kortere TF's Ik zoek dus naar longs.
BZ was een van de weinige charts waar de Stochastic en de MACD oversold signalen gaven. Ik tekende op de 15m chart een fib retracement en zag dat de koers rond een weerstandslevel zweefde. Ik besloot in te stappen op de 1m chart voor een korte scalp.
Ik kwam er pas later achter dat BZ de prijs van olie vertegenwoordigd en dat bybit dat tussen de cryptomunten heeft gestopt. Het lijkt mij daarom dat de cryptomarkten daar weinig invloed op hebben. Misschien wel op de kortere timeframes op Bybit omdat andere traders de koers kunnen sturen. Goed om in de gaten te houden dus.
In principe werkt de technische analyse hetzelfde en kan ik aan de hand van de fib retracement tool en de stochastic en MACD zien waar de weerstand en support zit en of de prijs over of onder gewaardeerd wordt.
๐ Tradeverloop:
De prijs steeg vrij snel nadat ik positie had ingenomen waardoor mijn eerste TP voor de helft van het budget werd verkocht. Daarna daalde prijs weer tot onder de BE.
Ik had nog genoeg ruimte om eventueel een bijkoop te doen bij het volgende fib level maar de koers steeg na een tijdje weer boven de BE lijn en kon ik er met een SL achteraan hobbelen om de winst te verzekeren.
Winst op de PF is 0,29%
Bewerkt op 2 oktober 2026