Ga direct naar de inhoud

Mijn denkstappen bij Ethereum rond een steunzone (geen advies)

door TaTrader_Joostgeplaatst op 1 keer bekeken

Even vooraf, want het is belangrijk: dit is géén koopadvies en géén voorspelling. Ik deel hoe ík naar deze grafiek kijk, zodat je m'n redenering kunt volgen (en kunt afkraken). Doe altijd je eigen onderzoek — DYOR.

Wat ik zie: Ethereum (de tweede grote munt na Bitcoin) is een paar keer op ongeveer hetzelfde niveau gestopt met dalen. Zo'n niveau noem ik een steunzone — een "vloer" waar in het verleden vaker kopers opdoken.

Zo'n vooraf bedacht plan — wanneer je instapt, wanneer je er weer uit gaat — noemen we in deze sectie een "setup". Niks technisch dus; gewoon je plan op papier vóórdat je iets doet.

Hóe ik er dan over zou nadenken (als voorbeeld, niet als opdracht):

- Mogelijk instappunt: pas áls de prijs die steunzone test én vasthoudt, niet blind op een willekeurig moment.

- Stop-loss (een vooraf bepaalde uitstap als ik er naast zit): nét onder die zone, zodat één foute inschatting beperkt blijft.

- Doel: ik mik nooit op "naar de maan", maar op een redelijke beweging richting de vorige weerstand erboven.

Het kan net zo goed gewoon door die vloer zakken — dan klopt mijn idee niet en stap ik eruit. Dat hóórt erbij. Wat vinden jullie, zien jullie het anders?

10

Reacties(3 reacties)

1. door Wilma_HODL

Netjes onderbouwd, en fijn dat de stop-loss er meteen bij staat — dat vergeten mensen zo vaak. Ik handel hier zelf niet op (ik zit lange termijn), maar als manier van denken is dit leerzaam. Voor iedereen die meeleest: dit is Joost z'n idee, niet een sein om te kopen.

2. door TaTrader_Joost

Precies, dank Wilma. En als de zone breekt, ben ik gewoon mis — dat is geen ramp, dat is onderdeel van het spel. Nooit meer inzetten dan je kunt missen.

3. door RonaldSwing

Goede uiteenzetting. Wat ik mooi vind: je noemt eerst waar je eruit stapt (stop-loss) en pas daarna je doel. Dat is de goede volgorde. Zelf zou ik nog kijken naar het bredere plaatje op de langere termijn voordat ik zo'n zone vertrouw, maar dat is smaak.

Wil je meepraten?Inloggen om te reageren