Mijn denkstappen bij Ethereum rond een steunzone (geen advies)
Even vooraf, want het is belangrijk: dit is géén koopadvies en géén voorspelling. Ik deel hoe ík naar deze grafiek kijk, zodat je m'n redenering kunt volgen (en kunt afkraken). Doe altijd je eigen onderzoek — DYOR.
Wat ik zie: Ethereum (de tweede grote munt na Bitcoin) is een paar keer op ongeveer hetzelfde niveau gestopt met dalen. Zo'n niveau noem ik een steunzone — een "vloer" waar in het verleden vaker kopers opdoken.
Zo'n vooraf bedacht plan — wanneer je instapt, wanneer je er weer uit gaat — noemen we in deze sectie een "setup". Niks technisch dus; gewoon je plan op papier vóórdat je iets doet.
Hóe ik er dan over zou nadenken (als voorbeeld, niet als opdracht):
- Mogelijk instappunt: pas áls de prijs die steunzone test én vasthoudt, niet blind op een willekeurig moment.
- Stop-loss (een vooraf bepaalde uitstap als ik er naast zit): nét onder die zone, zodat één foute inschatting beperkt blijft.
- Doel: ik mik nooit op "naar de maan", maar op een redelijke beweging richting de vorige weerstand erboven.
Het kan net zo goed gewoon door die vloer zakken — dan klopt mijn idee niet en stap ik eruit. Dat hóórt erbij. Wat vinden jullie, zien jullie het anders?
10