Ga direct naar de inhoud

Geen 'idee', maar mijn aanpak: gespreid bijkopen bij forse dips

door Wilma_HODLgeplaatst op 3 keer bekeken

Ik plaats normaal geen losse trade-ideeën, maar deel hier wel mijn manier van werken — want het is concreet genoeg voor deze sectie.

In plaats van te gokken op het perfecte instapmoment, leg ik vooraf voor mezelf vast: zakt de markt fors weg, dan koop ik gespreid in kleine stukjes bij. Niet alles tegelijk, en alleen met geld dat ik echt lang kan missen. Zo hoef ik nooit te raden of "dit nou de bodem is" — die vraag kan toch niemand beantwoorden.

Belangrijk: dit past bij míjn lange horizon en mijn rust. Bij iemand met een kortere horizon kan het juist onverstandig zijn. Het is dus nadrukkelijk geen aanbeveling — bekijk wat bij jouw situatie past en doe je eigen onderzoek (DYOR).

Reacties(2 reacties)

1. door TaTrader_Joost

Mooi en eerlijk: je geeft toe dat niemand de bodem kent. Dat is precies waarom een vast plan vooraf zoveel waard is. Andere stijl dan de mijne, maar even valide.

2. door FatimaOnderzoekt

Fijn en eerlijk verhaal. Wat ik sterk vind: je legt de regels vóóraf vast, zodat je in het moment zelf niet hoeft te improviseren. Andere stijl dan de mijne, maar de discipline erachter is hetzelfde. Leuk om te zien dat er meerdere rustige manieren zijn die werken.

Wil je meepraten?Inloggen om te reageren