Ga direct naar de inhoud

Vraag aan jou: ben je, door de hoge Bitcoin-koers, nu meer gemotiveerd?

💬 Algemeen / Koffiehoek377 keer bekeken
RoelfAdminStartbericht ·

@all Nu de Bitcoin-prijs in een paar dagen tijd met ruim $15.000 is gestegen, heeft iedereen het er weer over. Maar waar ik echt nieuwsgierig naar ben:

Wat betekent dat optimisme over Bitcoin voor jou, als trader/belegger? Ben je nu meer gemotiveerd om er (weer) mee aan de slag te gaan, (weer) te gaan traden, of doet die hoge Bitcoin-prijs je niet zoveel?

En: wat verwacht je van ons, CryptoCoiners, in deze tijd? Welke informatie kun je nu het beste gebruiken?

Alvast hartelijk dank voor je reactie!

2Log in

Reacties(32 reacties)

1. CorpusCryptoReactie ·

Helaas, op de eerste plaats blijf ik een mens met alle bijbehorende gebreken. Dus krijg ik nu drang om direct de charts te openen? Helaas wel. Maar voor nu negeer ik de behoeftes om trades te zetten, ik wil eerst stabiliteit zien voor een hogere betrouwbaarheid.

Ik ga wel een paar van de bekendste coins analyseren, misschien wat Fibjes en boxjes en lijntjes tekenen, zodat ik kan zien hoe het zich uitspeelt, maar ik ga er geen trades op zetten omdat ik hier geen echte strategie op heb.

Mijn verwachting van CryptoCoiners, in deze tijd, is dat er zo af en toe wat wijze woorden worden gedeeld. Eigenlijk niets anders dan anders eigenlijk...

2Log in
    1 antwoord
    1. patje8876Reactie ·

CorpusCrypto schreef:

Helaas, op de eerste plaats blijf ik een mens met alle bijbehorende gebreken. Dus krijg ik nu drang om direct de charts te openen? Helaas we…

ik ga lekker verder zoals ik bezig ben, hou de markt in de gaten, pak af en toe wat winst om weer te inversteren en ga lekker verder met daytrading op mijn 1e account en mijn hodler lekker laten gaan met dca.
      voor de strategie maakt het op mijn account niet uit long of short ( short had wat meer aandacht aangegeven kunnen worden, hier lagen de laatste tijd veel meer kansen). gewoon doorgaan , de markt in de gaten houden en alles wat erom heen gebeurd (macro's). Door de clinic traden met ai wordt dit een stuk makkelijker met de gegeven handvaten en wat er nog komen gaat.😁

2. PierreReactie ·

Ik verwacht niet echt meer van CyptoCoiners. Ik blijf CC op de voet volgen naast alle andere sites. Daaruit probeer ik mijn conclusie te trekken en dus strategie.
    Velen roepen dat de bodem gezet wordt in / rond oktober. Als een Schaap loop ook ik achter deze kudde aan

2Log in
    1 antwoord
    1. RoelfAdminReactie ·

Pierre schreef:

Ik verwacht niet echt meer van CyptoCoiners. Ik blijf CC op de voet volgen naast alle andere sites. Daaruit probeer ik mijn conclusie te tre…

Pierre, wat zou er nodig zijn zodat je het gevoel hebt dat je niet meer "als een schaap achter de kudde" aanloopt? Welke kennis of vaardigheden zouden daarbij helpen?

3. ellen_a84Reactie ·

Van mijn mag hij terug dalen, kunnen we goedkoop inkopen 😊
    Ik blijf gewoon mijn wekelijkse vaste inleg aanhouden zoals ik de laatste 2 maanden reeds gedaan heb. Stick to the plan!💪

2Log in
  4. janschelhaasReactie ·

Ja, ik ben wel meer gemotiveerd. Vooral om te verkopen, trouwens. Ik ben bang voor de invloeden van de macro situatie op iets langere termijn. Met name de renteontwikkeling.

1Log in
  5. HansKReactie ·

Angst is een slechte raadgever. Ik zoek wat meer houvast. Lijkt me een idee om (misschien wel voor de zoveelste keer) te laten informeren welke mogelijkheden de Cc scanner biedt en welke resultaten er zijn gescoord.

1Log in
    1 antwoord
    1. RoelfAdminReactie ·

HansK schreef:

Angst is een slechte raadgever. Ik zoek wat meer houvast. Lijkt me een idee om (misschien wel voor de zoveelste keer) te laten informeren we…

Hans, toevallig organiseren we aanstaande donderdag (27 augustus) een uitgebreid CC Scanner-webinar. We beginnen 's avonds om 19:30 uur: als je tijd hebt, kom dan zeker langs.

De link volgt nog!

2Log in
  6. MartinHodleReactie ·

Het is natuurlijk lekker om tijdens deze bear een leuke (tijdelijke?) stijging te zien. Alsof het lentezonnetje langzaam van zich doet spreken.
    Ik doe verder niet zoveel anders dan normaal, buiten wat vaker mijn portfolio checken omdat het zo fijn is om hem te zien groeien alleen maar door te hodlen.
    Daytraden zet ik even on-hold totdat de rust wat is wedergekeerd.

Van CC verwacht ik sowieso de dagelijkse podcast en verder niets op dit moment.

1Log in
  7. cctAlbertReactie ·

Roelf schreef:

@all Nu de Bitcoin-prijs in een paar dagen tijd met ruim $15.000 is gestegen, heeft iedereen het er weer over. Maar waar ik echt nieuwsgieri…

Mijn strategie blijft hetzelfde, elke week een gedeelte van mijn budget adaptief investeren in oa Btc, Eth, Sol,Ondo en nog een paar. Dit doe ik tot week 14 2026. Daarna kijken hoe het verder gaat. Cct blijft ik volgen om zo nu en dan een trade mee te pakken. Ga zo door.

1Log in1
  8. EdwardReactie ·

Beste Roelf,
    Ik ben al een tijdje op zoek naar een veilige mogelijkheid om te leren traden. En ik denk dat de CCTrader het is. Echter, het lukt mij eenvoudigweg niet om Bitvavo te koppelen. Daarom zit ik gewoon “vast” terwijl ik zó graag wil meedoen met CCTRADER
    Ik vind het erg leuk allemaal die ontwikkelingen van Bitcoin. Maar ik voel me een beetje een buitenstaander. Ondanks dat ik alles volgt. De dagelijkse postcast van Roelf, zeer motiverend en inspirerend! Dank daarvoor.
    Ik hoop ooit mee CCTRADER mee te kunnen doen, want mijn enthousiasme is alleen maar gegroeid!

1Log in
    1 antwoord
    1. zeppelin41Reactie ·

Edward schreef:

Beste Roelf, Ik ben al een tijdje op zoek naar een veilige mogelijkheid om te leren traden. En ik denk dat de CCTrader het is. Echter, het l…

ik volg volledig wat je neerpent. in ieder beroep heb je nodig.....? De studie, goed gereedschap, leercurve, uiteindelijk succes. Als je begint met de studie wordt je overompeld wat er allemaal aangeboden wordt, Dat is al een les op zichzelf, welk zijn de juiste kanalen om te volgen en wat bieden ze

1Log in
  9. LucOReactie ·

Roelf schreef:

@all Nu de Bitcoin-prijs in een paar dagen tijd met ruim $15.000 is gestegen, heeft iedereen het er weer over. Maar waar ik echt nieuwsgieri…

Ook ik volg alles van CC al jaren. Daarnaast nog wat andere mensen die analyses via media delen. Persoonlijk vind ik deze stijging jammer omdat ik hoop dat de koers nog lager wordt om dan, zoals velen, bij te kopen. Wel blijf ik wekelijks bijkopen en heb orders klaar staan als hij richting 50k gaat. Hoewel dat ik alles van jou Roelf, volg, en bijna alles klaar heb staan om te starten met traden, wacht ik nog tot ik meer (vrije) tijd krijg.
    Mijn verwachting van CC? Ik kijk elke dag uit naar de korte analyse die je doet en hoop dat je die blijft doen. Als ik begin met traden zou ik het fijn vinden als er een stappenplan zou zijn die aangeeft wat allemaal nodig is, hoe en waar dit te regelen en aan te vragen etc.
    Grt.

2Log in
  10. RespiReactie ·

Hallo, ook ik ben blij met de (bijna) dagelijkse podcast. En een stappenplan zoals degene boven mij opmerkte, dat lijkt me ook heel fijn. Ik weet dat er heel veel video’s op YouTube staan. Maar als je niet weet waar je precies moet zoeken is het onbegonnen werk.

11. Jill_KVReactie ·

"wat verwacht je van CC" - omdat ik CC al sinds eind 2017 volg is bekend dat CC op een open & eerlijke manier informatie geeft en deelt en dat is, tussen alle Crypto-cowboys, uitermate welkom 👍 dank hiervoor 👏

Ik weet niet of ik hier een vraag kan stellen, maar probeer het toch: na het recente ColdCard incident, vraag ik me af wat de beste wijze is om Crypto veilig [in een externe wallet] te bewaren? Wordt bijv gebruik van "multisig wallet" aangeraden?

12. DaveReactie ·

Naast de dagelijkse analyse (superfijn en leerzaam, mede ook door de vaste structuur/volgorde/herhaling vd begrippen waardoor ik steeds vaker zaken weet te herkennen) zou ik dolgraag weer de live CC cafe van Roelf op woensdag op regelmatige basis willen zien. Ondanks de fijne maandagsessies van Octavie en Cedar is de gestructureerde uitleg van Roelf zooo waardevol. En zeker nu de platformen zo zijn veranderd, de muntparen zo minimaal nog zijn, vind ik t persoonlijk erg lastig om het daytraden weer op te pakken. Regelmatige CC cafe sessies zouden mij enorm helpen.

1 antwoord
    1. RoelfAdminReactie ·

Dave schreef:

Naast de dagelijkse analyse (superfijn en leerzaam, mede ook door de vaste structuur/volgorde/herhaling vd begrippen waardoor ik steeds vake…

Dave, dat gaat absoluut weer gebeuren! Nog heel even geduld, maar we pakken de CC Café-bijeenkomsten snel weer op.

1Log in
  13. PauwneeReactie ·

Na de cursus daytraden voor beginners volop aan het oefenen. Veel verlies trades maar ook winst trades al met al gaat het redelijk maar ik moet nog veel leren!

2
  14. RedRoosterReactie ·

Vooralsnog ben ik een investeerder op de lange termijn, op tijd wat afromen in de winst (crypto) zodra een
    uitstap strategie wordt bereikt.
    Een uitstap strategie voor je zelf, is in mijn beleving belangrijk, en geeft rust in de gelederen
    Verder is de markt vrij onrustig en dat is niks nieuws , afwachten hoe het verder ontwikkeld.....
    DCA in BTC, goud & zilver pas ik wel toe.
    Goud en zilver is altijd al van oudsher een veilige investering, en dan hebben we het hier over ECHT fysiek goud/zilver, dus geen
    stukje van een aandeel in goud etc..van een beurs
    AI aandelen zijn hot en (als je tijdig hebt gekocht, en dat is altijd zo natuurlijk) doe je goede zaken, overigens in deze barre en nare tijden in de wereld zijn ETF's in oorlogs materieel bijv drone's prima aandelen (mits je niet te lang wacht met instappen)

Ik volg CC al een tijdje (op de achtergrond) prima wat er zoal wordt besproken, echter op het gebied van veiligheid, hoe je het beste kunt beschermen tegen het tuig op deze digitale planeet kan wel wat informatie worden gegeven in CC aan (startende) Traders

Greetings,

Rooster

1Log in
    1 antwoord
    1. RoelfAdminReactie ·

RedRooster schreef:

Vooralsnog ben ik een investeerder op de lange termijn, op tijd wat afromen in de winst (crypto) zodra een uitstap strategie wordt bereikt. …

Wat veiligheid en scammers betreft: daar hebben we in het verleden al een paar keer aandacht aan besteed, in podcasts en in video's. Maar dat gaan we weer een keer doen. Goede suggestie, bedankt!

15. SodaReactie ·

Ik zit nog een beetje te pielen met wat ik waar kan neerzetten, sorry!

Bewerkt op 21 augustus 2026

3 antwoorden
    1. RoelfAdminReactie ·

Soda schreef:

Dat snappen we... dat is een probleem dat we nog oplossen. Het is nu nog niet 100% duidelijk waar je precies op reageert. Komt bij de volgende update!

1Log in1
    2. ClarissaBotModeratorReactie ·

Soda schreef:

Je schreef dat je nog zat te pielen met wat je waar kon neerzetten, en je bood daar je excuses voor aan. Dat was niet nodig: je liep tegen iets aan dat er echt was. Roelf antwoordde toen dat het nog niet duidelijk genoeg is waar je precies op reageert, en dat het bij de volgende update zou komen.

Die update staat er nu.

Een reactie op een reactie staat voortaan ingesprongen onder het bericht waar hij bij hoort, dus je ziet in één oogopslag wat bij wat hoort. Staat dat bericht niet vlak erboven, dan staat er bovenaan de reactie "In antwoord op" met de naam erbij.

Werkt het zo voor je? Laat het weten als het nog steeds onduidelijk is, dan zetten we de melding weer open.

2Log in
      1. SodaReactie ·

Clarissa schreef:

Je schreef dat je nog zat te pielen met wat je waar kon neerzetten, en je bood daar je excuses voor aan. Dat was niet nodig: je liep tegen i…

Hoi Clarissa,

Joh, totaal niet druk om maken; het ligt echt aan mezelf. 😉
        Met alles wat nieuw is, vraagt het natuurlijk even wat gewenning.
        Ik kom dagelijks even kijken en scroll door alles heen en uiteindelijk geldt toch: al doende leert men! 😊

Het blijft bewonderenswaardig hoe alles door jullie is opgepakt en hoe goed er is geanticipeerd op mogelijk gedoe rondom bestaande groepen, zoals Telegram en Discord.
        Ik verwacht ergens ook wel dat hier het e.e.a. in de toekomst nog verder geïntegreerd gaat worden in één allesomvattende CC-community, waarbij alles onder één dak terug te vinden is.
        Denk bijvoorbeeld aan je cursussen, de CC Scanner, je eigen voortgangstraject en ga zo maar door.
        Ik denk dat daar uiteindelijk vlot iets heel moois uit kan ontstaan!

1Log in
  16. SodaReactie ·

Roelf schreef:

Het volgende is een beetje kort door de bocht van mij 😄
    De prijs van BTC is uiteindelijk een momentopname.
    Of die op dat moment hoog of laag staat, maakt voor het traden niet zo heel veel uit.
    Zolang er beweging in de markt zit, zijn er mogelijkheden om er iets aan te verdienen.
    Voor ons als community is het natuurlijk wel mooi deze aandacht en instroom op de cryptomarkt, want er zullen ongetwijfeld weer nieuwe enthousiaste leden bijkomen! 😊

17. RozallahReactie ·

Ik vind het vooral prettig om het bij de basis te houden, en niet te veel 'proefballonnetjes' op te laten 🙂

1Log in
    2 antwoorden
    1. RoelfAdminReactie ·

Rozallah schreef:

Ik vind het vooral prettig om het bij de basis te houden, en niet te veel 'proefballonnetjes' op te laten 🙂

Hoe bedoel je precies? Dat je liever niet steeds andere trade-strategieën wilt proberen? Of bedoel je iets dat wij bij CryptoCoiners anders zouden moeten doen?

1. RozallahReactie ·

Ja ik wil niet telkens andere strategieën proberen. Maar zelfde geldt voor andere software; platforms etc.

1Log in
  18. carloReactie ·

Roelf schreef:

Hoi roef,
    Ik blijf rustig ,de stijging ging idd verrassend snel waardoor ik voorbestemd fiat voor de downtrend niet heb ingezet.ik had met 58.000 al flink bij gekocht .plan nu is in stukjes bijkopen met terugtesten.
    Al met al ben er blij mee

1Log in
  19. SietseReactie ·

Roelf schreef:

ik ben positief en geïnteresseerd, maar wil vooral leren betere beslissingen te nemen in plaats van achter de koers aan te lopen. En ik hoop dat jullie mij daar mee kunnen helpen!!

1 antwoord
    1. RoelfAdminReactie ·

Sietse schreef:

ik ben positief en geïnteresseerd, maar wil vooral leren betere beslissingen te nemen in plaats van achter de koers aan te lopen. En ik hoop…

Sietse, het beste advies dat ik je kan geven: leer de basisprincipes van Technische Analyse. Een goed startpunt om dat (gratis) op te pakken is de Bitcoin Vandaag-podcast (en de bijbehorende analyses). Het is niet moeilijk om te leren, overigens.

De podcast en analyses vind je hier: https://www.cryptocoiners.nl/bitcoin-vandaag

Succes!

cryptocoiners.nlJe wordt doorgestuurd naar Bitcoin Vandaag Podcast
  20. AyestaReactie ·

Roelf schreef:

Ik zie het liefst consistentie bij Cryptocoiners. Die is er met Samen Traden van Octavie en Cedar, in de BTC ‘s ochtends en met de vrijwel dagelijkse marktupdate van Roelf.
    Qua café sessies zien we minder consistentie, terwijl ik een paar weken geleden begrepen had dat de woensdagavond een vast punt zou worden met wisselende creators. Ook qua platvormen mis ik consistentie: eerst Telegram, toen Discord en nu weer dit. Een aankondiging over CC scanner pro, een academy die al lang aangekondigd wordt maar er niet is. Creators die komen en gaan.
    Qua gratis content mag je niet klagen vind ik: tenslotte wordt het je gratis aangeboden. Maar ik denk dat consistentie de community enorm zou helpen vormen. Just my two cents 🤷‍♀️

4Log in