Ga direct naar de inhoud

#1 de eerste CC swingtrade BCHUSDT.P

📈 Trading, Analyse & Strategie132 keer bekeken
RakkertStartbericht ·

Gistren na de cursus de 1e swingtrade geplaatst op BCHUSDT.
Het kan zijn dat de trade niet aan alle voorwaarden voldoet, ik moet namelijk nog delen terugkijken maar de 1e winst trade is binnen.

Overigens is de positie calculator op de site die ik gebruik om te traden echt perfect. Je kan t.o.v. de prijs de perentages invullen voor de afstand van je TP en SL en je risico op de PF en hij rekent automatisch alles door. Als deze ook zo in de CC trader zit binnenkort is het super.

Stochastic Oscillator : Overbought
Bollinger Bands: Oversold (breedte 1,35%)
Trend 1d/4h/1u: Bearish
Resultaat: 0,66R

%

4Log in1

Reacties(20 reacties)

1. ellen_a84Reactie ·

wow, top gedaan! Ik start hier volgende week mee. Volgens mij kan je in CC trader ook de SL en TP in % zetten en kan je je PF instellen zodat hij dit automatisch uitrekent. Veel succes en op naar nog meer trades!

2Log in
    1 antwoord
    1. RakkertReactie ·

Ja ik ben ook heel benieuwd wat de strategie gaat brengen bij iedereen die ermee aan de gang gaat! Ik heb al maanden een CC trader abonnement alleen ondersteunde die geen futures nu die dat wel doet ga ik een OKX account aanmaken en eens kijken wat de trader echt te bieden heeft. Jij aankomende week ook succes en hou ons op de hoogte.

1Log in
  2. Gunther_VDReactie ·

Ik was gisteren ook op de cursus, deze was top, Vivi kan het goed uitleggen. Ik zit nu wat te sukkelen met alle okx x-perp paren in tradingview the krijgen. Ik probeer met watchlist en screeners maar tot nu nog geen success. iemand tips?

1
    2 antwoorden
    1. Gunther_VDReactie ·

160 +jes geklikt iemand een betere manier?

1. RakkertReactie ·
  3. SpookyTimModeratorReactie ·

Met de screener selecteren en dan toevoegen aan watchlist? Is er behoefte aan extra uitleg?

4. RakkertReactie ·

Deze van vanmorgen is toch ook wel heel erg lekker en wat een pomper is dit erna nog geworden. Vooralsnog gebruik ik om de trend te bepalen gewoon de scanner. Ik zoek Oversold en Overbought paren op en kijk even snel met de scanner vervolgens wat de trend van de munt is.

2Log in
    1 antwoord
    1. Gunther_VDReactie ·

Deze papertrade zou ook een win geweest zijn.

3Log in

Bewerkt op 30 augustus 2026

5. ViviAdminReactie ·

Whoop whoop! Wat goed bezig mensen!!

1Log in
  6. RakkertReactie ·

Zojuist in ENAUSDT gestapt 🤞

1 antwoord
    1. RakkertReactie ·

ENAUSDT werd een winst trade, vooralsnog 3 trades genomen waarvan alle 3 winst.
      Ik ben benieuwd naar de eerste verlies trades en wat de verhouding hierin gaat zijn met het 1% risico op de PF en de winst trades met een R van 0,66.

Stochastic Oscillator : Overbought
      Bollinger Bands: Oversold (breedte 1,42%)
      Trend 1d/4h/1u: Bullish
      Resultaat: 0,67R

7. Gunther_VDReactie ·

Jammer, Deze gemist ik wou de 1e short ooit plaatsen en zat wat te sukkelen.
    Tegen dat ik het gelukt was was hij al vertrokken.
    Volgende keer beter.

7 antwoorden
    1. RakkertReactie ·

Zeker jammer dan had je direct met een winner begonnen. Op welke prijs had je overigens je entry staan? als dat op 78.252,50 was staat de entry volgens mij niet goed. Als ik het me goed herinner moet de entry op de sluitprijs van de groene candle staan bij een short, morgen even nakijken.

1. Gunther_VDReactie ·

De order stond wel goed hoor ik heb de grafiek alleen per ongeluk verschoven ik zag het nadat ik gepost had :)

2. TiemenReactie ·

Hoi Gunther, welke indicator gebruik jij in TV om de trend op meerdere tf's te bepalen?

1. Gunther_VDReactie ·
        1. In antwoord op Gunther_VD

TiemenReactie ·

Knap gemaakt Gunther! Ik ga hem uitproberen. Dank je wel voor het delen.

2. In antwoord op Gunther_VD

ellen_a84Reactie ·

Oh bedankt! Dit is een handige indicator!

3. In antwoord op Gunther_VD

RakkertReactie ·

Ziet er top uit ik hou hem erbij de komende tijd om te kijken of hij strookt met wat ik zie! Scheelt een hoop tijd.

8. Gunther_VDReactie ·

4u bearish 1u Bearish en dan gebeurt dit heel onverwacht. Weet wel chart sluiten maar tis de 1e waar ik in zit.
    Als dat maar goed komt.