Ga direct naar de inhoud

Hoe gaat het met de CC swingtrade strategie?

📈 Trading, Analyse & Strategie70 keer bekeken
RakkertStartbericht ·

Goedemorgen,

Ik ben nu ongeveer 1,5 week aan de gang met de CC swingtrade strategie en nog steeds wachtende op mijn eerste verlies trade waar mogelijk ENJUSDT voor gaat zorgen vandaag die maar niet mijn TP wilde halen en nu weer rond BE schommelt.

Inmiddels trade ik volledig op OKX EU X-Perp. Beetje apart misschien maar ik chart wel OKX Global en vul de orders in op OKX EU X-Perp, dit gaat met een heel klein testbudget goed, hoe dit straks gaat als we iets gaan opschalen ben ik overigens wel heel benieuwd naar. Helaas moest ik wel want bij Zignaly gaat het één en ander veranderen en dan maar beter direct wijzigen in plaats van afwachten.

Maar de resultaten zijn nog steeds op zowel Binance Perp en OKX X-Perp erg goed, waar ik heel benieuwd naar ben is hoe het iedereen vergaat? heeft iedereen dezelfde resultaten of heb ik misschien precies (met enig geluk) de juiste trades eruit gehaald?

• PS let niet op de PnL alle trades zijn 1% risico op de PF en een RR van +- 0,66. Deze percentages zullen te maken hebben met de hefboom denk ik.

3Log in

Bewerkt op 9 september 2026

Reacties(14 reacties)

1. Gunther_VDReactie ·

Mijn winratio is 60% 2 trades lopen nog op dit moment ziet het er naar uit dat het 2 verliezen worden.
    De laatste video van Vivi zegt dat alles nog kan, wghm! :)

3Log in
    4 antwoorden
    1. RakkertReactie ·

Dan draai je nu ongeveer BE als ik het goed begrijp met 60% winsttrades en een RR van ca. 0,66. Als begin van de strategie is dit niet slecht vind ik. Zijn er al dingen die je opvallen bij de verlies trades? snelle stijging van BTC of dergelijks, smalle of juist brede BollingerBands of log je die gegevens niet?

1. Gunther_VDReactie ·

Nee nog niet gelogd, ik heb wel een info topicje aangemaakt omdat ik gisteren een order had tie maar 5/15 gevuld was en daarna recht over mijn TP ging. ik heb deze winst genomen en de trade afgesloten.

2. ellen_a84Reactie ·

Wow, jij hebt ook een mooi overzichtelijk journal! Heb je dit zelf gemaakt of kan je dit ergens aankopen?

2. Gunther_VDReactie ·

Vivi krijgt misschien toch gelijk :)

1Log in
  3. TiemenReactie ·

Dag mede Swingtraders, in het begin een beetje aan het stoeien geweest met de juiste instellingen waardoor de trades (op papier) niet goed gingen. Nadat ik de video van Vivi van 3 sept. had bekeken, had ik aardig door welke instellingen ik aan wil hebben staan in de melding van de scanner. Daarnaast ook de indicator van Ghunter erbij gezet. Nadien gaat het heel goed; 7 winst tegen 1 verlies. Voorlopig blijf ik nog even op papier traden, maar dat zal niet lang meer zijn als het vertrouwen voldoende is.

4Log in
    3 antwoorden
    1. RakkertReactie ·

7 winst en 1 verliestrade is toch super. Kan en/of wil je delen welke instellingen je nu aan wil hebben en waar je op let bij een melding? Overigens zou ik met een heeel klein budget gewoon beginnen met traden naast het paper traden het invoeren van orders en dergelijk is toch net anders dan op papier je krijgt er net wat meer gevoel bij.

1. TiemenReactie ·

Goedemorgen,

ik heb bij Regels het volgende aanstaan;

24h Volume (>1M USD), Markttrend (bevestigend), Carttrend (bevestigend).

Ik ben nog aan het testen met de WGHM indicator. Verder is het volgens mij wel belangrijk dat je weet wat de al gehele markt doet. Ook vooral BTC in de gaten houden. Op dagen dat er belangrijke cijfers naar buiten komen, en BTC nog geen duidelijke richting laat zien, zet ik geen trade. Soms moet je wat geduld hebben. De indicator van Gunther heb ik er ook bij staan. Daar wil ik minimaal twee van de drie bevestigend zien en het liefst alle drie.

1. In antwoord op Tiemen

RakkertReactie ·

Dan valt het aantal voorwaarden die je stelt aan een melding nog wel mee. Ik hanteer in principe dezelfde regels aan een melding maar mochten er meerdere meldingen komen kijk ik toch nog even of er toevallig een van de munten in de buurt van een support en resistance level zitten en die pak ik dan. Idem met de BTC alleen is mij wel opgevallen dat vanwege de ruime SL die je hanteert bitcoin toch wel aardig moet bewegen wil je direct met een beweging van bitcoin uitgestopt worden.

1Log in
  4. ellen_a84Reactie ·

Tot gisteren ging het hier ook goed. Strike rate van 76%. Gisteren en vandaag enkel maar verlies trades en momenteel strike rate van 58% op 19 trades. Nemen jullie telkens de trend van de scanner, of de trend van Gunther zijn pine script? Want deze kunnen veel verschillen. Als ik handmatig kijk komt het meer overeen met het pinescript, maar misschien is de strategie op de trend volgens de scanner gebaseerd? In het begin zag ik naar de trend op de scanner namelijk. Al ben ik de laatste dagen ingestapt via de scannermeldingen. Vandaag genoeg verlies dus trade ik niet meer. Op naar morgen een nieuwe dag met nieuwe kansen.

2 antwoorden
    1. RakkertReactie ·

Gister en eergister heb ik niet kunnen traden vanwege de tijd en omdat ik zocht naar shorts vanwege de markt maar ik helaas hiervoor geen trade mogelijkheden zag. Toch uiteindelijk nog even een korte long op DOT genomen nadat ik zag dat bitcoin op support kwam en gelukkig met winst kunnen afsluiten. Ik ga voor de trend voornamelijk uit van wat de scanner aangeeft, echter controleer ik deze altijd zelf en haal ik nog zat fouten uit de scanner meldingen waarvan soms de trend bullish aangeeft terwijl de munt op de urenchart overduidelijk bearish is maar dit gaat voornamelijk fout volgens mij als de trend omkeert. Maar ik kijk altijd zelf naar de trend om de scanner of te bevestigen of te "verbeteren" maar gebruik de scanner wel als basis.

Bewerkt op 11 september 2026

1. Gunther_VDReactie ·

Gisteren was alles vuurrood 2 shorts genomen beide na half uurtje winst. 😁

1Log in
  5. RakkertReactie ·

Rakkert schreef:

Goedemorgen, Ik ben nu ongeveer 1,5 week aan de gang met de CC swingtrade strategie en nog steeds wachtende op mijn eerste verlies trade waa…

En het zat er al even aan te komen ENJUSDT is de eerste verlies trade geworden met de CC swing trade strategie na ruim 3 dagen en 6 uur in de trade te hebben gezeten. Nu op OKX X-Perp in totaal 7 trades waarvan 1 verlies.